Sunday, September 20, 2009

R.I.P. DJ Roc Raida

9月19日、Dj Roc Raida が亡くなってしまった.....

つい先日事故に遭いDJ復帰できるのかな?大丈夫かな?などと周りの人と話していた。
そんな話を聞いたのがほんの2週間前だった。

まだ彼は若いし、重傷か軽傷は不確かだったけれども、怪我と聞いていたのでまさか亡くなるなんて考えてもみなかった。

1995年にDMCのワールドチャンピオンに輝き、伝説のDJ軍団 The Executionerのメンバーでもあった。

個人的にはMister Sinisterが好きだったのだが、去年NY のKnitting Factory でRoc Raidaを見て本当にすごいDJだなと思わされた人だった。




これは1995年のDMCの映像。

いつどこで何が起こるか分からないから、本当に1日1日って大切だなと改めて感じました。

Rest In Peace, Roc Raida

Written By Yukiko a.k.a non (shakers)

No comments:

Post a Comment

Followers

About Me

My photo
In October 2008, Shakers was born in the small apartment in Bushwick. Three music enthusiasts got together, listening to the beautiful music. This ritualistic gathering was simply called Listening Party, and it usually went down until six in the morning. Each one of us were baptized by pure pleasure of every elements of the sound, and formed organically the group called Shakers.